iepure

Joc: Cum se simte iepuraşul Urechilă?

Publicat in 27/02/2014

Vă prezint un joculeţ de dezvoltare emoţională care îl ajută pe copil să identifice emoţiile celorlalţi şi să înţeleagă de ce apar ele. Nu necesită pregătire specială, ci doar să ai chef de joacă cu micuţul tău. Cu cât jocul este mai interactiv, cu atât copilului îi va plăcea mai mult. Este potrivit pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 3 şi 6 ani, dar se poate adapta şi pentru vârste mai mari, dacă îmbogăţeşti povestea cu mai multe detalii.

Vârsta potrivită: între 3 şi 6 ani

Materiale necesare: Un iepuraş de jucărie (opţional).

Ce trebuie făcut: Spune-i micuţului că astăzi îi vei spune povestea iepuraşului Urechilă. Poţi să inventezi tu o poveste scurtă, sau o poţi spune pe cea de mai jos. Cât timp spui povestioara, poţi folosi şi un iepuraş de jucărie, ca să fie mai antrenant. Spune povestea expresiv, şi după fiecare întâmplare întreabă-l pe copil: “Cum crezi că se simte iepuraşul?” Pune întrebările natural, fără să pară că îl interoghezi. Încurajează-l să se exprime deschis. Dacă observi că micuţul se blochează, poţi să îi spui tu cum crezi că se simţea iepuraşul în respectiva situaţie.

O sugestie de poveste: Într-o zi, iepuraşul Urechilă s-a trezit de dimineaţă după ce a visat ceva frumos. Cum crezi că se simţea? (Invită-l să răspundă). Îi era foarte foame şi i-a cerut mamei sale un morcov. Mama sa i-a dat şi l-a mângâiat pe urechi spunându-i că o să se facă un iepuraş tare zglobiu. (Cum s-a simţit iepuraşul când mama i-a spus asta?). Iepuraşul a întrebat-o pe mama lui dacă poate să iasă la joacă şi ea i-a spus că mai întâi el trebuie să îşi facă patul. (Cum s-a simţit atunci iepuraşul?). După ce şi-a făcut patul, Urechilă a ieşit afară la joacă. Acolo s-a întâlnit cu prietenii lui, alţi iepuraşi mai mici (Ce a simţit când i-a văzut?). Au început să construiască un castel în nisip, şi o iepuroaică mică i-a dărâmat din greşeală castelul (Cum s-a simţit atunci Urechilă?) Iepuroaica şi-a cerut scuze, cei doi s-au împăcat şi au decis să construiască împreună un alt castel (Ce a simţit iepuraşul?). Peste o oră, mama iepuraşului l-a chemat în casă pentru a mânca (Cum s-a simţit când a plecat în casă?).

Bine de ştiut: Încurajează-ţi copilul să denumească cât mai multe emoţii pe măsură ce răspunde la întrebări. La început poate că va fi tentat să răspundă numai cu bine/rău, aşa că poţi să îi sugerezi tu emoţii, dacă vezi că el nu ştie. De asemenea, poţi să explici de ce au apărut unele emoţii. Spre exemplu la întrebarea “Cum s-a simţit Urechilă când iepuroaica i-a stricat castelul de nisip?”, dacă îi spui că s-a simţit trist, poţi adăuga “pentru că a muncit mult ca să iasă frumos”. De asemenea, poţi folosi secvenţe din viaţa de zi cu zi a copilului, pentru a observa cum se simte el în acele momente.

Spor la joacă!

 

Voichiţa Şoldan

Psiholog / Logoped

Tags: , , ,